Solen bagte og strålede fra en lyseblå himmel d. 21 august, mens jeg var velsignet, ved at være på et havebesøg. 
Måske er det meget nærliggende, at begynde mit første indlæg her på bloggen, med en hyldest til min have-guru: Claus Dalby. Det var nemlig hans have, jeg var så heldig, at få lov til at se. 

Eksperten selv


Min havepassion startede med ejerskabet af mit første hus. 
Der var en have til.. og hov.. det var da lige noget for mig. 
Jeg famlede mig rundt i mørket, imellem forskellige havestile og passioner...Det hele var lidt noget rod.

Jeg har nu fundet min stil, barok, engelsk cottage med noget Claus Dalby indover... Den havestil han  lægger for dagen, er lige mig. 
Stilfuldt, men alligevel uhøjtideligt. Og mere er aldrig for meget :-)

 

Den sensommerblomstrende have viste sig fra sig bedste side, og jeg fik flere brugbare ideer med hjem.

Billede af Claus Dalby
 
Den sunkne have, med de fine lyse farver. Dette rum var omkranset af de fineste avnbøg i paraplyform. 
Det føltes som om man blev omfavnet.



Billede af Claus Dalby
 Jeg skal ha flyttet rundt på mine stauder. For passer disse to ikke bare vidunderligt sammen?? 



Den røde kvan var ballets dronning - Hun var mange steder og majestætiske stod hun over alle de andre stauder, rank og flot. Denne er et must i næste års have...


Claus Dalby har sat tonen for mit haveprojekt. Det bliver spændende at se hvordan have ser ud om nogle sæsonen. http://www.clausdalby.dk/ Jeg er fast læser af hans blog, og den kan anbefales på det varmeste.


Men lige nu........
Regnen står ned i lårfede stråler, og blæsten er oppe på vindstød af storm styrke... Hvor blev vores sommer af? 
Jeg har en indvendelse!!! Jeg er ikke færdig endnu!! Roserne står med fine knopper de skal da ikke rådne, før jeg når at få glæde af dem.

Mere sommer TAK!!